onsdag 1 juni 2011

grillgalningar

Här sitter jag och okynnesbloggar på arbetstid. Jag vet att det inte är ok. Men jag håller på med en arbetsuppgift som ibland kräver att man stannar upp och låter saker och ting vila i skallen lite. Jag vill inte slösa bort den där tiden mellan arbete och eftertanke, hence bloggandet.

I alla fall, jag kom bara på en sjukt god grej som man kan göra nu när grillmanian åter gör sig påmind. Var sommar blir vi ju som tokiga i det här med att grilla saker och ting över öppen eld. Jag tror att det är stenåldersmänniskan i oss som kommer fram. Kikar fram.

Tipset är en sallad som ni skall testa. Det är min vän Theresa som ligger bakom salladen. Den består av följande;

Vattenmelon, fetaost och basilika. Ni skall inte grilla salladen. Grillen är bara där som en påminnelse om att salladen är väldigt härlig till grillat. Seså, ut och testa med er. Det skall bli döbra väder på lördag sägs det till exempel. Då kan ni passa på. (i Göteborg i alla fall, resten av landet kan jag inte svara för).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar