söndag 19 juni 2011

du är värd mer än allt fåglarna samlat.

First things first. Idag är en sorgens dag. Jag vaknade till nyheten om Clarence Clemons död. Herregud. Inga mer saxriff. Det är verkligen sorgligt och jag gillar det inte alls. Det blir en Clarence-tribute dag musikmässigt sett i mitt hem idag.

"Är det bacon och marsipan?"
"Choklad och pistage?"
Två av de många frågor vi har fått denna helg då jag och Lisa stolt har visat upp bilderna på Älvsborgsbron-hatten som vi gjorde igår. Även om det kanske ser ut som choklad och marsipan, så är det inte det. Det är sandpapper och piprensare. Jag är av princip emot att göra saker av mat som man inte har för avsikt att äta upp. Dels för att jag inte kan fatta slöseriet och dels för att det faktiskt finns barn som svälter, herregud. Skäms. Kan du göra saker av mat så har du troligtvis för mycket mat.


Jag vet att den inte har någonting med mat att göra, men vi är så stolta, jag och Lisa.


Vi gjorde också gasklockan. Kolla så fin!


Annars så är det ju sommar nu, så det har såklart grillats i helgen. Vi besökte också feskekörkan igen i lördags, jag och Lisa, och stötte på den här spännande och mycket märkliga men också innovativa kräftkreationen. Tur att de är döda, kräftorna. Det ser sanslöst jobbigt ut. Som en jättejobbig kräftyogapose.


Mmmm. Feskekörkan måste ju vara en av stans bästa platser.


Mycket rusdryck, som La Freeway säger, har intagits under helgen i övrigt. Precis som sig bör under ledighet. Nu jobbar vi tre dagar till och sen firar vi middlesummer tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar