torsdag 16 juni 2011

Rapport från Mellerud

Rapport till Himmelen. Kommer ni ihåg den serien? Var det den enda "produktionen" Figge Norling gjorde?Jag är i alla fall i Mellerud. Här är en bild på köket och dagens middag; omelette med sparris. Omelette är gott och lätt. Man kan alltid tänka lite som pizza. I och med att jag äter en massa fett så vispar jag äggen med grädde. Jag måste säga att det faktiskt är väldigt stor skillnad på grädde och mjölk. Grädde=sjukt mycket godare.




Idag blev det alltså omelette med ost, skinka och sparris. Här är hacket;



Och här kokar sparrisarna. De blev faktiskt otroligt bra. Jag kokade dem verkligen alldeles lagom länge. De kändes liksom "unga", sparrisarna.



Mmmmm. Här är resultatet. Fräscht.



Här äter jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar