tisdag 14 juni 2011

S to the T to the H to the L to the M


"Oj vad du är brun", sa mina kollegor när jag kom till jobbet igår. Det kan de få säga igen, om man säger så. Jag är brun. För jag har varit i Stockholm hela helgen och där lös solen. 


Såhär var det mest hela tiden. Här promenerade jag serni.

Jag fick besöka min bästa väns arbetsplats. Vi åt lurre där. Bea och biff. Jag skall inte prata om det mer för jag har redan bloggat om det och vi ska inte bli bea-heavy i bloggen.
Efter mat och besök åkte jag hem till min systers lägenhet. I vilken jag bodde. Den är fantastisk. Titta så fint jag ordnade det för mig. Man behöver alltså inte stryka på en strykbräda. Vin- och bokhållare funkar också.

Sen slutade Emma äntligen jobba och tog istället tag i sina missade samtal. Hon brukar göra sånt här. Vi ordnade en liten picnic åt oss.

Charkar är nåt av det vackraste både jag och Emma vet. Därför bestod vår picnic nästan enkom av varor från charken.

KOLLA! Honung med tryffel i. Nån gång skall jag skriva en hyllningssång till honung med tryffel.
Här picniccar vi oss som bäst.
Mmmmm.

Den här hästen har ingenting med helgens matintag att göra. Den är bara fin.


Vi åt givetvis råbiff också. Jag dör så godt.



Det här är bara en tidig morgon-bild. Eller sen nattbild, hur man nu väljer att se det. Lisa och jag fick se soluppgång från en fin båt.

På söndagen tog Lövet med oss till en underbar ö. Där fanns det grill, roligt sällskap och mera sol. Vi fick också svar på en del viktiga frågor som vi gått och funderat på ett tag. Kolla in grillmaten;

Och blommorna.
Och grillmaten igen. Underbart.

Tack fina Stockholm och fina fina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar