måndag 7 mars 2011

Ut med det gamla

Ibland blir man sjukt trött på sig själv. Det är typ den jobbigaste personen att vara trött på eftersom man inte kan byta rum eller skippa att ses på ett tag. 
Istället försökte jag idag av en cleansing of the body and the soul. typ.
Det började på gymmet. Egentligen skulle jag vilja fota mig på löpbandet eftersom jag tycker att jag ser så sjukt stark ut då. Eller som en gång när jag lyfte en skivstång och jag såg riktigt koola ådror på armarna. Det var ju inte utan att man blev lite tänd på sig själv. (kan vara en tanke under rubriken "sånt man håller för sig själv".
Istället fick det bli smygfotande i omklädningsrummet. Här är alltså INNAN the guns fått sig en omgång.
Det här med balans är viktigt va. Ena dan är det träningsskolk, shotsrunda, baconburgare och dubbeljapp. men idag på cleansingdagen blev det nyttigheter. Grönt på tallriken, en fin bit lax och en jäkla massa citron på. Damn it va gott!
 
Det nyttiga temat fortsatte i efterrätten då en fruktsallad fick stå för den sköna känslan av vilken skön person man är. Här förbannade jag lite att jag inte köpt ingefära, för kom igen va gott det är på fruktsallad! Istället blev det lite limeskal och det var gott nog. Jag känner mig alltid som Nigella när jag river skal på nånting. På med lite osaltade nötter och tjena Anna Skipper.
The body, eller ja the face snarare, fick sin cleansing efter middagen. Och även om det är en matblogg så tycker jag ändå att ett skönhetsrecept kan vara på sin plats. Sjukt mjuk hud får man! Here it goes:

ASPIRINMASK
Krossa de snygga tabletterna, typ 4 st
Blanda med pyttelite vatten
häll i lite, typ en tesked yoghurt och lite honung
Kladda ut i ansiktet, vänta 20 minuter och välkomna ditt mjuka anlete under vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar