söndag 6 mars 2011

Mackor vi minns

Hej igen, gud så tätt det är mellan inläggen, kanske någon tänker nu. Och det är det. Men det är bara för att jag har lovat att starta ett nytt feature här på bloggen, som heter Mackor vi minns. Vi skall alltså fokusera på bra och härliga mackor ett tag. Först ut är äggröramackan. Den ser ut såhär; 



Jag har valt nåt såntdär fjällbröd, jag tror det heter hällakaka. Äggröran är gjord på två ägg med lite mjölk i, man kan ju ha grädde också om man vill det. Det är ju som ni märker en väldigt enkel macka. Om ni nu har gjort som jag har sagt till er så har ni investerat i en tryffelolja. Om ni har gjort det, ta lite sådant på. Jag kan inte med ord beskriva hur gott det är. Om ni har någon bra ost hemma, typ västerbotten, så kan ni riva lite sådan och blanda runt i äggröran. Till detta, lite grönt. Succe! En macka att minnas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar