torsdag 31 mars 2011

toast fransk skagen

Jag tycker faktiskt att det har varit en ganska dassig vecka. Det är rebeller och diktatorer som bråkar och är hemska i världen, jetplan som packas ihop och nu har de dessutom avlivat de där små björnungarna i norrland. Japan är radioaktivt och jodtabletterna har enligt rykte på stan tagit slut till och med här, i Sverige. Galet. Jag är så orolig för Japan. Inte ens nya möbler och målade väggar på mitt kontor på jobbet har kunnat pigga upp. Därför är jag extra glad att det är fredag imorgon och jag känner att jag redan nu måste smygstarta, och försöka piffa upp dassveckan, med en toast skagen! En toast fransk skagen. Den heter så bara för att jag har tagit dijonsenap i.

Här är en inledningsbild;


Toast fransk skagen är så himla bra för man behöver knappt anstränga sig ett dugg. Rödlök, räkor, lite dill om man har, citron och majjo och/eller kräm fräsch är typ det som behövs. Jag hade i lite dijon idag, sjukt gott. Men annars brukar jag ha lite sambal oelek. Det är bara löken som behöver hackas, sen blandar man i resten av grejerna.



Titta så fint! Jag tog danskt bröd som jag hade hemma men annars är väl rostbröd en klassiker till.

Såhär gott var det.

KRAM

1 kommentar: