fredag 18 mars 2011

Mackor vi minns; det hemlagade brödet

Morning birds! Häng nu inte läpp bara för att ni vaknar och ser att det har snöat lite. Jag vet att vi var många som igår drömde om att avnjuta en kaffe i solen i helgen, kanske med koolbrillorna på. Det kan fortfarande blir så. Men nu skiter vi i det och välkomnar med glädje fredagen hem igen.

Igår hände någonting märkligt. Det gjorde det i och för sig i morse också, då jag vaknade utvilad och pigg(!) klockan 05,00. Men, i alla fall. Igårkväll. Det märkliga som hände var att jag inte kände mig helt död och sängredo klockan 9 på kvällen. Nej, istället var jag, likt i morse, pigg och kry och glad. Och det är torsdag kväll vi pratar om! Min annars tröttaste kväll! Galet. Jag fick då för mig att jag skulle baka eget bröd. Inte nåt jobbigt och jäs-komplicerat eller surdegsaktigt eller så. Det blev ett bakpulverbröd, vilket enligt mig är lika bra som vilket surdegsjäst bröd som helst. Såhär ser det ut;

Mmmmm. Jag vet. Jag har skrivit ner receptet förr i bloggen, så jag gör inte det igen. Men det är bara att höra av sig, should the andra to baka it falla på och recept saknas. Det bästa är att det knappt tar 15 minter att blanda ihop. Sen typ 45 i ugnen, men då behöver man ju inte jobba nåt. Medan brödet bakas kan man till exempel kolla på sitt favvotvprogram, typ 2,5 men.





Såhär fina blev frullemackorna! Notera att de har 3 olika grönsaker på sig. Fantastiskt va?



Här vilar osten i en såndär käck ziplockpåse från IKEA. Jag äcklas nästan lite av min egen praktiskhet. Usch. Min kompis har en kompis som är ihop med en tjej som sorterar sina underkläder i ziplockpåsar. Sådär långt har jag i alla fall inte gått.



Óch i väskan ligger mackorna. Ser ni att jag har pimpat min väska idag? Det är en scarf från Japan, eller ja, jag har fått den av en vän som är japan. Som med all sannorlikhet har köpt den i Japan. Whatever, det är tänkt som en liten tribute till Japan för att visa att jag tänker på dem, jättemycket, tänkte jag. Alltså vad fruktansvärt.



Såhär fin är den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar