söndag 13 mars 2011

Fan

Ibland är det som att jag glömmer att jag är med och skriver världens bästa matblogg. Jag glömmer att ta kort på mina verk. Jag tror att det beror på att jag blir så exalterad av det jag gör. Som idag, nu på morgonen, när jag gjorde american pancakes till mig själv. Det är väl en såndär pargrej annars kan jag tänka, som fina par gör till varandra ibland på söndagsmorgonen. Sen sitter de där och myser med en fet söndagstidning och kaffe. Därefter tar de en promenad tillsammans, strosar sådär filmromantiskt fram. Tar kanske en kaffe till.. Men hallå!? Vart hamnade jag nu? Bara försvann iväg i parfantasier.

I alla fall, idag gjorde jag pancakes, och det tar lite mer än 15 minuter när man gör det själv, men om man är två så går det snabbt. Det som var så exalterande idag som gjorde att jag glömde att ta kort, var smeten. Den blev så satans bra. Jag ska berätta varför; jag gjorde som vanligt. Tre ägg, 2 dl mjöl, 1 1/4 dl mjölk, lite salt, lite vaniljsocker, lite vanligt socker och bakpulver. Men, jag separerade äggvitan från äggulan och vispade det till ett skum! Skummet blandade jag ihop med det andra sist av allt och då blev smeten jättefluffig. Helt otroligt fina pankisar.



Jag har ingen bra bild, som sagt. Så det blir en bild på min lunch från i fredags. Nu skall jag gå ut och träffa en annan singel, dricka kaffe och kanske äta en stor bulle. 

1 kommentar:

  1. Det är såå märkligt att du är singel, fantastiska Charlotta!! När du väl hittar honom kommer han bli världens lyckligaste!! <3

    SvaraRadera