måndag 14 mars 2011

Mackor vi minns; Biffmackan

Nu ska vi presentera måndagens fina macka. Det är biffmackan! Du. Så. Gott. Jag har varit ute och sprungit och då behöver man lite protein. Såhär ser biffmackan ut;

Jag har tagit lite andra bilder också men de blev verkligen inte bra så de får ni inte se. Jag har i alla fall använt mig av lövbiff och såhär i efterhand kan jag väl säga att det hade varit bättre om jag hade tagit två bitar lövbiff. Eller en bit av nåt annat kött. Det och champinjoner stekte jag i tryffelolja. Sen gjorde jag lite tzatsiki på yoghurt, vitlök och riven gurka. Fint och gott och sallad. Alltså jag hade sallad till också. Det alldeles optimala hade ju varit lite bea. Om ni har det hemma, eller pallar att göra det, så ta eller gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar