måndag 8 augusti 2011

Å-me(n)-lätt och gött!

Amen hej alla bloglovers! Herregud vad jag har varit på semester, kan ni tro. Emo har styrt blogg-skeppet genialiskt bra och jag har väl mer samlat bilder och smaker kan man säga. Vi har för övrig varit reunited nästan hela sommarn, jag och Emo. Det har varit som en jättebra film, som världens bästa råbiff varje dag och som att få gå på en Springsteen-spelning varje dag.

Ni kan ju därför förstå hur deppigt det är nu när vi är i två olika städer. Idag var dessutom min första dag på jobbet efter semestern. Sådana dagar får man inte snåla på fin mat. Därför gjorde jag kanske världens godaste omelett till lurre. Jag vet att jag ofta tipsar om det. Jag tänkte skippa den idag men den blev så himla bra och då kände jag att jag inte kan beröva världen på denna lätta smaksensation.

 Kolla;

 Man behöver alltså ägg, grädde, salt, kräm fräsch, ost och varmrökt lax. Har ni sett att det finns strimlad västerbottensost? Jag hade ingen aning. Lycka above understandness.


Sen vispar man ägg och grädde lite med en gaffel och häller det i en stekpanna. OBS! Ha smör i stekpannan så att det inte fastnar när man ska vända ihop. Ta inte margarin, för guds skull. En gång såg jag nämligen ett program på den statliga tv-kanalen där de sa att det är en massa industri-kraffs i margarin. 


Japp, såhär ser det ut när det är klart. Jag glömde ta bild på när man lägger på allt på omeletten. Förlåt. Men jag tog alltså laxbitar och la på omeletten tillsammans med ost och kräm fräsch. Sen sänker man värmen och låter det vara lite och sen vänder man över ena sidan.


Jag vet att det är en närbild, men får man nån slags uppfattning om hur fint det smakade? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar