lördag 27 augusti 2011

Lunchintervju

Hej alla bloglovers! Jag har precis ätit lunch med min kära fina vän Charlotte. Vi har varit på gymmet idag och tränat lite, jobbat lite på looken och styrkan så att säga. Jag har fått äran att göra en lunchintervju med Charlotte. Här kommer den samt en bild på vår lunch; kantarelltoast(favorit i repris) och sallad med tomat, st agur, valnötter och lite annat kraffs. Gott och snabbt.





Namn: Charlotte Jonsson
Yrke: typ ekonom
Favoritdjur: hund
Bor: i Mölndal
Stjärntecken: jungfru
Favorittv-program: desperate housewives

Vilken är din favoriträtt: Räcker det om man säger bara lax? Jag gillar laxpaket med färska örter och sånt. Helst grillat. Det går snabbt att göra också.

Om du ska bjuda nån du gillar på mat, vad bjuder du på då? Jag skulle göra lövbiffen med champinjoner och lök och färsk pasta och grädde som vi gjorde i julas. Och det viktigaste är tryffeloljan och parmesanen. Jag är så glad att du lärde mig den! (det är alltså JAG som har lärt Charlotte den här rätten).

Kan du berätta om nåt roligt matminne? Vi har kört halv 8 hos mig med familj och goda vänner i två omgångar. Det är hela konceptet, man gör en trerätters och bjuder på dryck och så.


Och då åker ni hem till varandra och äter? Ja, precis.

Åker du hem till dina föräldrar två gånger då? Ja. Två gånger till mamma och pappa och två till Sofie och Mackan. Det är väldigt festligt, man vet inte alls vad man skall förvänta sig. Det är jättespännande. Mest spännande är nog vad pappa och Mackan ska hitta på. Man har liksom ingen aning.

Vem vann sist ni "spelade"? Jag vann då, det var sist när jag och mamma och pappa körde.

Vilken var din bästa mat i skolan: Jag var jätteskeptisk till skolmaten tills jag började gymnasiet. Köttfärsås tror jag var bäst.

Vilken tyckte du sämst om då? Blodpudding, herregud. Det åt jag aldrig. Minestronesoppan var nära också. Det var ju bara frysta grönsaker, vatten och pastaklumpar.

Tack till Charlotte för fina svar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar