söndag 21 augusti 2011

Bröd

Hej alla bloglovers. 
Utöver min far och Bruce Springsteen så finns det en man som jag avgudar. Det är Leif GW Persson. Han är underbar och idag bakade jag LCHF-bröd samtidigt som jag lyssnade på GW s sommarsnack. Gud så fint. Fantastiskt. Nu skall ni få se hur det brödet görs. Jag hittade receptet på nätet och det blev faktiskt riktigt bra va.


Alltså när jag var i affären i fredags så hittade jag alla de här icke-mjöl-mjöl sorterna som man alltid läser om i lchf-recept. Jag köpte alla sorter jag har läst om för att testa. 

 I alla fall. Det här brödet består av 4 ägg, 1 dl grädde och 1/2 dl gräddfil som man blandar. I en annan skål ska man blanda 2,5 dl profiber, 2 tsk bakpuler, 2 msk fiberhusk och lite kardemumma. Ska jag vara ärlig så kan man faktiskt skita i kardemumman. Sen tar man salt i, så mycket som man "behagar". Alltså det där är så konstigt tycker jag. Hur ska man veta vad man behagar? Ska man smaka på smeten då eller? Jag gjorde det, tyckte att det var lagom med salt, men jag ska ta lite mer nästa gång.
 Här pratar Leif.
 Igår var jag ute i skogen och plockade de här. Jag stekte dem till mackan.
 MMMMMM.
 Här är brödet i ugnen. Jag hade det på 200 grader i kanske 20 minuter, men man ser när det är klart för att det blir brunt typ.


Här är det! Och det är faktiskt bra!




Och här med svampen. Så! Nu önskar jag alla bloglovers ett mycket bra veckoslut .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar