torsdag 25 augusti 2011

All work and no play makes Emma a dull blogger

Sicket lass Chrissie har fått dra här på bloggen! Och som hon har gjort det! Har "med bravur" någonsin passat så bra in. Jag får skylla på två saker:
1. Borttappad iphone=ingen kamera=dåligt bloggande
2. Mycket jobb=lite fritid=dåligt bloggande
Idag tänkte jag beställa en ny fin lur. Funderar på en iphone 4 för riktigt krispiga och bra bilder. Mums för bloggen och all you bloglovers. Men så kommer iphone 5 komma i dagarna och fullständigt utplåna 4:an. The agony.
Rent matmässigt hände en ganska fin sak igår när jag var på samma ställe som matmarodören Per Morberg. Han (och såledas jag) var på Le Rouge med sin familj. Alla såg sura ut. Oklart varför. Jag tänkte att jag älskar hans fru. Hon är så bra när hon glimtar förbi i programmen. Men jag älskar Perra också. Hans relation till stora köttstycken är inte helt olik min. If you know what I mean, hahahaha.
Vi går in i hösten, som rent matmässigt är en mycket lyckad period. Okej, grönsakerna är inte riktigt lika roliga, men de mustiga grytorna och de möra stekarna desto bättre. Roligt att man vill ha mustig och rejäl mat när det blir kallare. Kläderna byts också ut från ljus pastell till aubergine och marin. Mustigare garderob och skafferi.
Google fick bjuda på bild.
ps: Jag är övertygad om att jag gör en GRYM boeuf bourguignon. Har gjort en helt själv. Den blev himmelsk. Nu är jag självutsedd BB-mästare. Samma sak med chokladganascher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar