lördag 27 augusti 2011

Feeling of semester

Sommaren gjorde ett besök idag och jag fick användning av den nyinköpta bikinin. Yes! Jag har i övrigt en väldig feeling av semesterdag idag. Inga måsten eller tider att passa. jag driver runt, lyssnar på Knausgårds sommarprat. Ligger och läser Plaza kvinna (kanske världens sämsta tidning) i en park och brunar. Nu är klockan fyra och då brukar min helgmage vilja ha lunch. Så jag lämnade solandet för att gå hem och preparera. Turligt nog fanns lite grejer hemma och en magnifik lunch kunde presenteras. Kokt sparris, äggröra med parmesan och grädde och så lantsalamin från i morse.
 
Som varje lunchrestaurang med klass serverades självklart efterrätt. Vispad grädde med hallon och blåbär. Plus att jag spetsade den med lite bourbon. Igår gjorde jag typ samma, vispade grädde (med stavmixern, det går jättebra!) och blandade med färska hallon. Sötade med lite lite honung och frös in skiten. Faktiskt ganska gott alltså!
Lunchkaffet fick lite kardemumma på sig. Tyvärr är den "malda" kardemumman inte helt mald, så det fastnar små bitar i halsen. Vad hände med kardemummamjölken jag såg i Laxå? Kom hit!

Just det! Här kommer hudvårdsprodukttips också. Jag fick en sån fantastisk L'occitane-skrubb av Lisa i födelsedagspresent! Den luktar helt fantastiskt och lämnar en mjuk hud efter sig. Den heter Delicious paste, så jag var tvungen att smaka på den. Det var inte riktigt samma härliga upplevelse. Men för kroppen: Mjau!
Och när vi ändå är inne på ämnet, så måste jag slänga in en annan favorit. Dermalogicas exfoliating body skrubb. Inte alls samma doftupplevelse, men jäklar va den river gott.
Iquell ska jag på en dinner-and-a-movie med en mycket attraktiv kvinna, både till utseende och innanmäte. Det ska bli flott.
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar