fredag 26 augusti 2011

Enkätbock


Vad heter du? Emma Linnea Olsson Feuk (ELOF i initialer, koolt)
Vart bor du? Vart? Man bor liksom inte i en riktning, men om frågan är var, så på Kungsholmen i fräckestan.
Trivs du där? Yes, som min kollega sa ”det bor vaniga människor på kungsholmen”
Brukar du läsa horoskop? När de är bra.
Har du körkort? pass
Äger du några Converseskor? Japp, röda och gröna tror jag. Samt ett par vita som jag skrivit JASON PRIESTLY på upprepade gånger. Oklart var samtliga par finns.
Favoritdjur? Just nu den där apan på youtube som retas med en get. Älskar! http://www.youtube.com/watch?v=cWw5S80ObJc
Vad spenderar du dina pengar på? Babylon får ganska mycket av min lön. Resten fördelas mellan Daglivs och Acne, sorgligt nog.
Senaste konserten? När jag sjöng i duschen i morse. Fan, vilken låt var det…Jo! Den här: ”Would I lie to you baby, would I lie to you?” Dåligt med publik dock. Sen såg jag Sound of arrows igår kväll. Fett med snyggt!
Festar du mycket? Närhelst jag kan
Sprit, cider, vin eller öl? Tog ett moget beslut att sluta dricka starksprit förra lördagen. På kvällen drack jag gin & tonic. Så gärna!
Brukar du bli för full? Det beror helt klart på vem du frågar. Brukar är så relativt. Det kan hända.
Antal kuddar i sängen? 3, om inte Lövet ”finbäddat” med 100.
Kan du baka bullar? Helt säkert.
Har du varit med i scouterna? Nej, och det är inget beslut jag ångrar
Bläck eller blyerts? Bläck
McDonald’s eller Burger King? Burger King på grund av Hot cheese-dippen. Ge mig!
Är du allergiskt mot något? Champagne, tråkigt nog. Vitt vin i övrigt om det inte är jättedyrt.
Äger du ett busskort? Yes. Ett nypåfyllt.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Röd mjölk, men jag letar fortfarande efter mjölken med kardemummasmak som jag fick tag i på en mack i Laxå! Underbart i kaffet.
Hur ser du ut idag? Som en dubbelarbetande tvåbarnsmor som försökt väga upp ångesten med läppstift. Fast samtidigt söt när jag lägger huvudet på sned.
Har du haft sex idag? Nix, men pratat om det. Varje dag.
Nästa mål i ditt liv? Middag.
Vad såg du senast på tv? Hmm, somnade till Vetenskapens värld i tisdags tror jag. Det var ett svindlande program om tid. Brain overload.
Hur svarar du i mobilen? ”Feuken industries”
Vem ringde du senast? Genie in a bottle
Vad sa den du ringde? Att hon skulle kika på det jag ville att hon skulle kika på
Antal timmar sömn inatt? Nästan 8, trots lite sen hemgång
Vad innehåller din favoritnattmacka? Hmmm, kanske rostat bröd med cambozola.
Bråkat med ditt husdjur: Är detta en fråga? Om man inte räknar Lövet till husdjur kan jag inte minnas något sådant bråk, nej.
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Nix
Är du ensam nu: Aldrig ensam, alltid ensam. Eller nej, jag sitter på jobbet
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Gick och sjöng ”Joleen” på väg till jobbet. Men det hör inte till vanligheterna. Det brukar vara små reklamjinglar, typ ”Carglass repair carglass replace”.
Vill du gifta dig: Got the t-shirt, så att säga.
Vill du ha barn: Ja, särskilt på sistone. Verkar gött att slippa ha huvudrollen i sitt liv hela tiden.
FAVORIT…
Rum i huset: Huset? Av kokvrån, badrumemt och rummet väljer jag rummet.
Typ av musik: Gubbrock
Månad: Jag svarar juli eftersom jag fyller år då. Precis som man tänkte när man var barn.
Sten: Diamant
DE SENASTE 48 TIMMARNA, HAR DU…
Gråtit:
Köpt någonting: Javisst, gick lite crazy på Apoteket och köpte diverse bra att ha-saker plus att jag köpte en bikini på rea (obs ej på apoteket). Vem köper bikini efter att badsäsongen är slut? Deppigt.
Varit sjuk: Nej, om man inte räknar hjärntumören som då och då poppar upp. Senast igår kväll efter två glas rosérande.
Sjungit: Eh, ja.
Sagt “Jag Älskar Dig”: Ohh, kanske, jag tror det faktiskt.
Velat säga till några att du älskar dem: Jämt och ständigt.
Träffat nån ny person: Yes, minglade till det igår.
Saknat någon: Ja, alltid. Mina dödspolare
Kramat någon: Jepp
SENASTE…
Låt du hörde: Sound of arrows, live. Minns inte vilken låt som var sist. Fast sen spelades ju massa mer musik, men det var inget jag tog in.
Film du såg: Tree of Life. Herrejäklar va den satte igång tankar.
Drink du köpte: En bira igår på KB
Sak du stal: Alltså, jag har för dåliga nerver för sånt. Fast jag har snattat ”ofrivilligt” några gånger. Gått ut med saker i famnen. Eller ja, räknas typ hotellhanddukar och tofflor? I så fall det.
Mat du åt: Ägg och yoghurt till frulle.
Gången du åt en korv: Det var nog förra veckan när vi fick agera stand-in på en middag. Underbar färsk chorizo. Mjau.
FÖRSTA
Första bästa kompis: Lisa. Alltid.
Första inhandlade skiva: GES, ingen kommentar
Första förälskelse: Helt klart någon av min sorebrors kompisar. Kanske Lövis, åh vilken nacktofs han hade!
Första begravning: Farfar
Första piercing/tatuering: Har två hål i ena örat, mer edgy än så blir det inte på den här lekamen
Första fiende: Åh, den här va kul! Tror kanske att det var hela klass 6b.
SENASTE…
Senaste människa du slog: Försökte slå min kollega Henke lite grabbigt på bröstet. Han slog tillbaka. Fan va ont!
Senaste stora bussresa: Stora? Jag och Lisa räknade ut att vi åkt buss i tre månader av våra liv. Non-stop om man la ihop det.
Senaste dusch: Igår kväll. Borde ha tvättat håret.
Senaste irritation: Morgon-tv
Senaste glass: Åh, det var innan Hälsans höst satte igång. Det var nog en Daimstrut.
Senaste skjortan du haft på dig: Här har frågorna börjat bli lite skumma. Hade en beige Benetton-skjorta på mig förra helgen. Blev förvånad när jag såg märket i garderoben. Finns det fortfarande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar