torsdag 25 februari 2010

Latino

"Oh, make yourself a god damned quesadilla Napoleon"

Napoleons farmor har så rätt(från världens bästa film Napoleon Dynamite). En quesadilla är en alldeles utmärkt rätt att förtära till middag, lunch eller kanske till och med frulle, och det går väldigt snabbt att tillaga. Det är också väldigt bra att man kan fylla den med saker man gillar.

Jag gjorde såhär idag;
I affärn på väg hem köpte jag tortillabröd, rostbiff och tomater. Sen hade jag lite sallad hemma och lite riven ost(det får gärna vara en stark ost). Hade jag haft pepparrot hade jag blandat riven ost och pepparrot. Men här kan man alltså gå wild. Vad man än gillar, in i quesadillan.

Såhär typ. Fint. Sen lägger man på rostbiff, tomat och det man gillar. Vik dubbelt och lägg i en stekpanna i typ 2 minuter på varje sida.

Såhär ser den ut innan man lägger den i stekpannan. Underbart och väldigt enkelt. Jag rekommenderar två stycken för att bli mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar