måndag 15 februari 2010

Snabbmatshimlen

Idag tog en god vän med mig till himlen för en lat och hungrig person som jag. "Japanska torget" stod det över pärleporten och väl inne fann jag den vackraste symbol jag sett:
Fem minuter! Tjenare, tänkte jag. Här har jag gått och tyckt att femton varit okej för en middag. No more!
Det var på den här kartongen symbolen satt och med raska steg gick jag från den japanska fryskassan till spisen.
Här ligger de små rackarna under "lock" och myser.
Här har de puttrat i de utlovade fem minuterna och kanske att de skulle fått nån minut till för att riktigt få färg. Mat för två på sex minuter är kanske inte lika klatschigt, men heller inget att skämmas för. (Lägg gärna märke till ätpinnarna, Kris!)
Det här kommer ta över från blodpuddingen och bli min nya fem-gånger-i-veckan-rätt.

1 kommentar:

  1. De är ju framför allt en fröjd för ögat...

    Som din bror och första officiella "Följare" (svenska är härligt!) ska jag dela med mig av ett tips: Linas Matkasse! 1) Man slipper handla, maten kommer hemkörd 2) Någon annan har tänkt ut vad man ska äta en hel vecka 3) Det blir sjukt mycket mat och blir prima matlådor 4) Grönsaksintaget ökar med en faktor nånstans mellan 20 och 120 beroende på hur duktig man är innan. 5) Priset är klart överkomligt, kan 2 personer skippa köplunch och äta matlådor så har man gått plus och äter middagarna gratis.

    På minussidan får jag väl lista det som bloggen handlar om: Det tar fan inte femton minuter utan snarare det dubbla och för veckans tuffa rätt ännu mer...

    SvaraRadera