torsdag 18 februari 2010

frukost till middag

Både jag och Emma älskar ju frukost. Det är det absolut bästa som finns. Jag skulle lätt byta ut alla andra måltider mot frukosten och kan verkligen inte förstå dem som inte äter frulle. Vet de verkligen om vad de går miste om? Vissa dagar gillar jag att götta till det riktigt mycket och äta två frukostar. Då brukar jag göra så att jag äter en mindre frulle hemma, typ fil med fruktsallad och sen tar jag en frukost till på jobbet! Det är så fint. Hela dagen är räddad.

En annan sak som jag tycker man kan göra ibland är att äta frukost till middag. Man byter helt enkelt ut kallopsen mot favoritfrukosten. Det gjorde jag idag. Istället för köttfärsås åt jag skramlade ägg, en stor macka och fruktsallad. Nu mår jag som en prinsessa i badrocken.

Kolla in;Äggen brukar jag göra så här va; två stycken, vispa ihop dem med lite mjölk och lite salt. Sätt igång plattan och ställ pannan på plattan så att den blir varm innan äggen hälls i. Sen brukar jag låta smeten ligga i pannan och "sätta" sig lite innan man börjar stöka runt i den med. Då blir det bäst tycker jag. Notera Key West delfinen, den alldeles ultimata kylskåpsmagnet-öppnaren.

Sen blir det såhär då, tillsammans med allt. Så himla gött;


1 kommentar: