torsdag 4 februari 2010

Förhatliga matbutik


Okej, det har varit torka på blogginläggen, men hur kul är det att skriva när middagsmaten blir en scone? Eller som igår, när jag fick lyxen att äta annanlagad mat. Min bokcirkel är så fantastisk. Inte bara för att man får mat, utan även smart och härligt sällskap.
Anywho, idag är jag lite purken, eftersom jag måste gå och handla mat. Det låter kanske inte så farligt, men jag avskyr att gå i matbutiker (om det inte är en skum och konstig, typ Lidl, där man aldrig kan ha en plan innan man går in - då gillar jag det!).
Min filosofi är att så länge det finns havregryn, blåbär och banan, så behöver man inte gå och handla. (När bananerna tar slut eller brunar sig för mycket, så går det bra med bara gryn och blåbär) Det finns alltid nån gammel pasta eller något frysblock man kan skrämma upp till middagen. Men nu finns varken blåbär eller banan och frukosten blev därför inköpt på väg till jobbet. Det håller (tydligen) inte i längden.
Därav detta tunga humör.
När jag väl handlar försöker jag, förutom att vara sjukt snabb, även tänka långsiktigt. Ett paket blodpudding åker alltid ner, kanske nån härlig korv och de torrvaror som saknas. Lax, såklart och gärna cashewnötter. De är som chips, fast räknas som mat! Och håller stört länge. Jag har till och med börjat köpa mjölk med lång hållbarhet. När mayhem kommer, kan alla komma hem till mig och äta gröt och couscous.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar