tisdag 2 mars 2010

Aktivitets-lunch

Jag gillar att intaga mat i kombination med någon slags aktivitet. Då menar jag inte att gå och äta samtidigt eller så, utan att någonting pågår medan jag intar min lunch eller vad det nu kan vara. Middag äter jag nästa alltid framför tvn. Tvn underhåller, jag äter = total komfort och lycka(både mat och tv. Två av världens underverk, om du frågar mig.) Förra veckan berättade jag om helveteslunchen i plastlåda från 711an. Idag skall jag berätta om himmellunchen i plastlåda från ett mycket roligt och aktiverande lunchställe i stan.
Jag var tillsammans med en fin tös på ett sushi-ställe där man sitter runt ett band som sushin kommer åkande på, precis som i Japan(tror jag, har aldrig varit där).
"Vill ni sitta lunt bandet?" frågade den rara servitrisen när vi kom och ja, såklart ville vi det. (Jag generaliserar inte, hon sa faktiskt "lunt" och jag älskar det. Fram för mer vågad användning av svenska språket som annars tenderar att bli aningen anal!)Sicken underhållning det bandet bjöd på! Såhär kom den lilla sushin åkande till mig;
Bandet gick lagom snabbt, så man hann gott och väl att hinna titta och fundera ut vilken sushilåda man ville haffa. Det fanns många varianter att välja på, bland annat en med parmaskinka. Jojo! Både kallskuret och sushi i ett. Ni förstår själva hur många bästa av olika världar som samlades i denna lokal.
Underhållande och gott. Så borde alla måltider se ut.

Hej lilla sushin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar