onsdag 10 mars 2010

Sucker för socker

Ibland, för att inte säga ofta, drabbas jag av extremt godissug och ungefär lika ofta är jag för trött eller för pyjamasklädd för att orka gå ut och handla något.
I kväll när detta drabbade mig, sökte jag som vanligt runt i skafferi, frys och kyl efter något med rätt sockerhalt.
I frysen fanns som vanligt bär, men kom igen, naturens godis har snålat lite på sockret.
Men i skafferiet hittade jag det närmast gudasända! Frosting, som jag köpt med från det förlovade landet i väst, där man vet att socker är en ingrediens som passar i allt.
Tillsammans med bären (som med fördel hade kunnat få hinna tina lite) blev frostingen en underbar liten efterrätt! Pinkberry, släng dig i väggen liksom! Hade man lagt ett digestivekex i botten hade detta blivit världens snabbaste cheesecake.

Lycka!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar