måndag 29 mars 2010

Succé

Efter att fröken Ur helt fräckt stal en timme från oss i helgen har energinivån inte slagit i taket direkt. Så när jag på väg hem kom på att jag inhandlat lite lammfärs i helgen, som behövde hanteras, blev jag besviken för att jag inte skulle få treata mig själv lite hämtmat.
Okej, upp på hästen bara, tänkte jag och bestämde snabbt att nån handling skulle det i alla fall inte bli. Cajsa Warg-style.
Kruxet var att kylen vare sig bjöd på lök eller fetaost, vilket jag räknat med. Efter att ha slängt i ett ägg, salt och peppar letade jag efter något mer smakgivande och rev ner lite vitlök. De torkade franska örterna fick också vara med och sen började jag snegla på tomatpurén. Okej, det här kan gå två vägar, tänkte jag. Antingen blir det som så många gånger förut när ingrediens efter ingrediens bevisar att "mer" inte alltid är "bättre".
Men istället kom smakerna tillsammans och "gifte sig" som min kära farbror skulle ha sagt.
Resten av vitlöksklyftan revs ner i lite turkish yoghurt och tillbehör fick bli en tomat.
One heavenly dinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar