fredag 9 april 2010

Göttig frulle!

Vi älskar ju frukost.Min favorit just nu är småttie med bär. Det är väldigt gott och lätt att göra.
Man tar bär som man gillar, jag tog blåbär, hallon och jordgubbar, frysta sådana.

Sen tar man yoghurt som man gillar och lite mjölk, så blir det inte så tjockt. Jag tar också lite vaniljsocker i. Det behövs ju inte om man har vaniljyoghurt.

Sen mixar man och då blir det såhär bra;



Jag har en ny favorit i mack-väg också. Det är smörgåsrån med keso och banan. Nästan som en dessert!

1 kommentar:

  1. Smoothie med frysta bär är grymt. Jag är dock livrädd för frysta hallon efter varningarna om att flera partier har innehållt kräksjukevirus. Orkar inte koka de frysta hallonen så jag skippar hallon. Kan rekommendera ICAs mix av goji, blåbär, björnbär, havtorn, tranbär etc. Vill också slå ett slag för den fetaste yoghurten som finns, turkyoghurten! Fantastiskt att äta som den är eller att mixa i smoothien!

    Ska gå och göra en nu förresten, passar lika bra till kvällsmat som till frukost!

    SvaraRadera