torsdag 29 april 2010

Har man ost har man allt

Jag undviker ju att gå till mataffären så mycket jag bara kan. Idag var jag en daredevil och gick hemåt utan att ha en aning om det fanns något ätbart hemma. Den ljuvliga synen som mötte mig var detta:
Halloumi! inte bara full av proteiner och god som synden. Utan också riktigt lång hållbarhet! Denna lilla guldklimp gick ut först i augusti 2011. Perfekt att alltid ha hemma.

Skiva upp rackarna och låt de vätska av sig på hushållspapper.
 Koka upp vatten och släng i lite svampbuljong. Har du vattenkokare så använd den för guds skull.
Couscous har jag alltid hemma, eftersom det blir klart på oslagbara fem minuter. I kylen gömde sig några gröna bönor jag glömt att jag köpte tillsammans med lite sugarsnaps. Jag vet inte riktigt hur man gör med dem, men jag skivade dem och lade dem i kokande vatten. Det blev helt ok.
Kanske inte en måltid som kommer finnas kvar i minnet i hundra år, men väl mättande och någorlunda smaskig. En trea.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är mycket dåligt att det inte kommer några middagstips från semesterfiraren i Skåne! Eller vad säger du Emma?/Syster Emma

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än att hålla med! Dock undrar jag hur mycket "semester" det egentligen är? Jag får rapporter om bakade pajer och tidiga frukostbestyr titt som tätt och tror att vår Kris gått in i cateringbranschen.

    SvaraRadera