lördag 30 april 2011

Born in the usa (I wish).

Nu är ju bloggen hemma på svensk mark igen och jag lider av jetlagg som aldrig förr. Amerika är det fräckaste landet i världen och jag har fått vara i New York med det bästa gänget i världen. Vi har såklart gjort massa tuffa grejer och sett inte mindre än två kändisar; Uma Thurman och Sabrina tonårshäxans ena moster. Hon den lite roliga och crasyiga av dem. Vi har dock inte sett vår idol Bruce Springsteen, trots att vi har letat urmycket.

All mat har givetvis dokumenterats, som ni sett i Emmas inlägg här tidigare.Vi håller som bäst på att samla in bilder från de andra resenärerna och snart kommer ett inlägg helt tillägnat den amerikanska maten. Men for now får ni hålla till godo med smått och gott från min mobilkamera.

Lisa köpte den här äpplekakan, eller brödpuddingen som amerikanerna kallar det, på ett cafe. Först sa jag att jag inte ville smaka. Sen ångrade jag mig och det är jag glad för. Det är troligtvis den bästa äpplekakan jag har ätit.

En kväll fick vi åka taxi hem med en chaufför som snackade väldigt mycket och var väldigt underhållande. Han hade flyttat till NY från Bangladesh.Vi var en för mycket i bilen och Lina fick lägga sig ned för att inte synas. Om polisen fångar en taxi med för många i bilen får man tydligen böta väldigt mycket.  Det märktes på taxichauffören att han älskade den här typen av "spänning". Höjdpunkten på hans kväll. Han sa många kloka och roliga saker, men det bästa var nog att han visade oss John Lennons hus. Han sa också att Lennons dröm var en värld utan gränser. Ytterst fint, tyckte taxichauffören och gänget höll med.







Sjukt högt upp.
 Den här urfräcka kakan heter black and white cookie. Jag var sugen på den varje dag under resan och testa näst sista dagen. Ingen smakupplevelse kanske, men snygg.





Det här är kanske mitt bästa köp. Inte bara snygga sockar, men också helt luddiga och härliga. De gjorde magic för mina fötter under flygresan hem.

Det var det. Fint va? Det kommer mera.

Idag är ju den värsta dagen på hela året. I alla fall enligt mig. Jag hatar valborg. Det är ett herrans stökande runt om i stan och Chalmers får tydligen år efter år tillstånd tatt använda sitt terror- och tortyrvapen Cortegen mot stadens invånare. Jag skall gömma mig på en fin grillfest, hyfsat långt bort från hemska studenter och vagnar med fjantiga och dåliga skämt. Till festen skall jag ta med mig cupcakes och scampi som vi skall grilla. Kolla in;

Tjusiga formar.

Här är de första! Jag har andra färger och sånt också, men inga bilder. Det kommer kanske sen

 Minikuppkakes.
Här är marinaden till scampisarna. Vitlök, chilli, koriander och olja. Ner med scampin sen och låt det stå ett par timmar innan de går på grillen. Jag ska ta lite bilder på maten sen. Don´t you worry.

Akta er för stöket ikväll kära rara läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar