lördag 9 april 2011

Två är mer än en

 
Det känns som att det är dags att klargöra en sak. Den här bloggen skrivs av inte mindre än två mycket kompetenta kvinnor. Ibland känns det som att folk tror att vi är en. Ibland önskar jag att vi var ett, men det är en annan femma. Anywho, så känns det ibland som att jag får cred för Kris makalösa matlagning och smarta mattankar ibland. Och hon får beskyllas för min träningsångest och snabbmakaroner. Därför förtydligar jag nu:
Jag, Emma tycker inte om att handla mat och kör därför ofta kockduellen-matlagning. Jag är också stort fan av halvfabrikat.
Min parhäst Kris, Kristiansson, Charlie, Krisslan, Chrissie, Charlotta, K-rock är på riktigt grym på att laga mat. Hon lagar matlådor på morgnarna och bjuder på fantastiska middagar. Hon går också till gymmet utan ångest. Amazing är vad hon är.
Förutom bloggen har vi ju såklart bandet Plenty Maria ihop. Jag vet att många därute väntar på nytt material och vi lovar att skärpa oss. Vi ska ju snart på inspirationsresa till New York, så håll ut! Kanske blir det nåt hett samarbete med nån kool gangstarappare, vem vet?
 För övrigt är nog det här min favoriträtt just nu. Kaffe och saltlakrits. Vilken överjävlig kombo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar