lördag 2 april 2011

Ostskämt

 
Det finns inte så fasligt mycket att göra när man är sjuk. Särskilt inte när man sitter ensam en lördagkväll när alla andra är på 30-årsfest eller andra skojsigheter. Visste ni att det inte går nånting bra på tv på lördagkvällar? När man var liten var väl det höjdarkvällen med typ 24 karat, Det kommer mera och andra glada familjeprogram? Jag har sett brittiska deckarserier i timmar nu.
Men! Det jag också ägnat lite tid åt är just ostskämten, som jag tycker är värdiga följare av kryddskämten. (ni vet: den mest välkomnande kryddan: Kummin)

De blir kanske lätt lite cheesy, men here we go:
Gorgonzola så går jag!
Edamer medbjudna till herrgården?
Är den osten sned? Ja, men den blir Raclette.
Jag bor i ost för att Västerbotten.
Res på dig, du Mozarella!
Det ska du inte brie dig om.
Som de kallar honom i Kina: Olof Palme-san
Är inte det Gry Forsell? Nä, Gruyère.
På grund av alla ostskämt, som delades och tillades av både pappa, lisa, lina, kris å elin var jag tvungen att äta upp osten hemma. Det är den på bilden högst upp. Den har en likhet med sexköparen. Han får också komma te.

Klart slut från sjuksängen

1 kommentar:

  1. Då missade du kanske den australiensiska krokodilskräckisen på 6:an? Krya på dig!

    SvaraRadera