tisdag 12 april 2011

Not just any ordinary taco

Det är inte alla som har en Lisa i sitt liv. Men det har jag. Hon är inte bara en toppsnäcka och deluxkompis utan också en av evolutionens bästa skapelser med det glittrigaste skrattet man kan tänka sig. Hon är dessutom otrloligt bra på att laga mexikansk mat. Jag har tidigare, i samband med slottskogsfestival, blivit bjuden på ölfrukost med mexikansk omelett. Jag vet, fantastiskt. Idag fick jag återigen uppleva hennes fantastiska mexikanskmatkonst. Lisa gjorde tacos, men inte såna som folk äter framför lets dance i vart och varannat hem. Hon gjorde med riktigt kött, starka spanska såser och koriander! Jag försökte ta lite bilder men blev så matexalterad att några av dem kanske blev lite suddiga. Håll till godo, dock;


Kolla! Lövbiff som hon strimlade och lite hackad lök.  



Jag kokade lite kaffi under tiden. Det är nästan som rainbow moment-ljusen från helgen. Fast en rainbow moment-platta.


 Mmmmmm....

 Jaaaa... jag kollade runt lite i Lisas kryddskåp medan hon lagade mat och hittade det här. Flaggströssel, gul färg. Lisa hävdar att hon också har blå, men jag hittade inte det.


Köttet är strimlat och stekt. Tomat, lime, lök och koriander till. Fantastiskt gott. Lisa sa att hon och koriander skulle kunna gifta sig. Jag fattar vad hon menar.


Tyvärr blev bilden på det färdiga resultatet inte bättre än såhär. Men ni måste tro mig när jag säger att det var fantastiskt.


Lisa har också nyligen kommit hem från utlandsresa där det tydligen var rea på tabascoliknande tacosåser i en sås-butik. Lisa köpte klokt nog upp sig på ett par. Jag testade alla på min taco.  


Den här var extra fin. Den smakade lite rökigt, kan man säga. Ännu en finfin tisdag läggs till handlingarna. Fänks Lisa!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar