fredag 29 april 2011

Heart attack burger

 
Beloved blog readers!
Jag förstår att vi prövat er ordentligt genom att resa bort sådär. Vår gästbloggare visade sig inte riktigt hålla måttet heller... (kom igen sparrissoppa!)
Men ni ska såklart få se er mätta på USA-mat som intagits under veckan. Och få höra historierna omkring. Men just nu är jet-lagen kombinerad med sju kaffekoppar, så det blir inget mer än en rätt. Kanske den mest representativa. Första kvällen stegade vi in på en diner och jag beställde burgaren med det bästa namnet: Carnivore
Låt mig säga att jag aldrig sett något liknande. Över själva burgaren låg inte mindre än två olika sorters kött, dels en baconsköld samt små tärningar av pancetta. Sen en rejäl burgare. Detta varvat med inte mindre än två olika ostar.
Till detta något som hette Chili fries. I mitt svenska sinne var det pommes frites smaksatta med chili. Icke. Det var en chili, alltså en köttfärsrätt med pommes och ost ovanpå. En hel rätt till alltså. Mer kött.
Jag fick dunka i gång the old ticker efter den rätten.
Så här såg det ut när jag ätit mig stoppmätt:
Det är så skönt att äta upp sig i usa och sen komma hem till Sverige och den fria sjukvården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar