söndag 10 april 2011

Bake that food

 
Det här grejade jag igår. Jag irrade runt i matbutiken och visste att jag hade lust på lax. (så säger man i Norge). Jag plockade ner lite salladsingredienser men fick liksom inte till det dära matiga inslaget i rätten. Tills jag kom på att jag skulle göra bakad potatis. Sweet. Okej, tillagningstiden är typ en timme, men aktiv tid i köket är lika med minimalt.
Jag fick plötsligt inspiration och gjorde inte mindre än två röror till: ett pepparrotssmör och en pepparrots- och citron-creme fraiche. Riven ost och hackad rödlök till. Plus en citronindränkt spenatsallad. Jag kände: nu är det vår.

Förresten finns det ju en vits om just bakpotatis. Kålle som ville få tjejer och fick tipset att lägga en bakpot i badbyxan. Men lade den bak och inte fram.
Ja, jag är en mästare på att leverera vitsar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar