onsdag 4 maj 2011

Fyra middagar, två upplägg

Det här med middagar kan ju så väldigt olika ut. Bara som en liten studie tänkte jag visa mina senaste fyra middagar. De två första var jag inte så inblandad i. Jag kom hem, tog en dusch, gnällde lite på svenk humor (Parlamentet) och satte mig vid en färdigupplagd tallrik. Första middagen är den här:

Så jäkla gott! Perfekta köttbullar (blandfärs! Jag brukar nötfärsmisstaga) och premiärbrunsås!
 
Här är andra middagen. En baconlindad kycklingblomma! Grillad paprika, feta, tomater och sallad. Mmmmjau. Och kyckling blir ju alltid godast i ugnen! Baconet stänger liksom in smakerna också. Plus att Lövet hade penslat de små rackarna med en vitlöks-grillkrydde-röra som gjorde att hela läggan luktade heaven.
Okej, det var de två första middagarna som var osjälvlagade. Igår och idag stod jag själv för födan och också för ätandet. Jag har ett helt annat mönster för middagar när jag ska äta själv. För det första så behöver jag inte låtsas vara en normal person som tycker att det är helt okej att gå runt i den gigantiska livsmedelsaffären i timmar och stå i långa eftermiddagsköer när magen kurrar som besatt. Jag gillar små specialställen där man går fort in och ut (som flickan sa).
Igår gick jag till en asiatisk butik (där jag inte hittade nåt bra) och sen till den lokala lilla butiken precis utanför porten. Jag ÄLSKAR den. Lagom stor, bra öppentider och världens sötaste kvinna bakom disken. Nu har jag blivit så mycket stammis att hon säger "vi ses!" när jag går och jag säger "dvd" och skjuter sådär fräckt med handen i luften. Nej, nu ljög jag. Men hon har berättat om när hon bodde i Uppsala och frös som ett djur.
Hur som helst. Jag fokar ofta på protein. Har man en proteinkälla så har man en middag, tänker jag. Igår köpte jag en korv.
 Det var en ny fräck sort med en hawaiiansk surfare på paketet! Sommarfeeling minsann. Den skulle smaka ananas och starkt. Med facit i hand kan jag säga att smakerna inte var särskilt framträdande. Jag hade, vid ett blindtest, aldrig gissat varken ananas eller starka kryddor. Hrmpf.
I kylen hittade jag lite härliga rester från matinköp tidigare i veckan. Lite ägg, fetaost, matlagningsgrädde och tomater. Hej Omelett!
Omeletten fick rejält med tabasco på sig också eftersom korven inte var tillräckligt het. (Tänk om den sagt så om mig!)
 
Och här är fjärde middagen:

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar