torsdag 25 november 2010

Tapas à la minute à la Cajsa Warg

Hej bloggen!
Jag blir så glad att du återupplivats att jag gärna häller bensin på den elden och bidrar jag med. Det blir ett klassiskt kommer-hem-från-jobbet-alldeles-för-sent-vägrar-handla-mat-på-vägen-och-gör-något-av-det-i-kylen-inlägg!
Jorå, vid 22-tiden kommer en snödränkt, utarbetad trasa, som under kvällen bråkat med semi-kändisar sms-ledes, hem med magen kurrandes. Föga anandes den fest som väntade i kylen!
Såna här läckerheter samsades.
Tröttheten var på det stadiet att det inte ens orkades koka pasta eller nåt annat lätt som kunde utgöra bas. Svaret blev tapas, och om jag får säga det själv, rätt lyxiga sådana.


Temat i kylen var att det fanns lite av mycket. En liten järpe, som blivit över fick gojsa runt i en stekpanna och försöka bli varm. Där fick också en skivad champinjon mysa i lite tryffelolja (det blev tyvärr rätt äckligt). Lite matyoghurt och en bit chèvre blev en mumsig dip och i stort sett var lagandet där helt klart.
Sen var det bara "plating" kvar, somd e säger i masterchef. Tallrikande, skulle vi nordbor kunna kalla det. Lite rökt lax (som jag inte vill veta utgångsdatum på), en bit stark ost, lite skivad salami och några salladsblad blev denna färgsprakande tapassymfoni som blev klart på two shakes of a lamb's tail!

 Till efterrätt bjöds det både på chipsrester och NewYorkChocholateSuperFudgeFunkMasterNuttyLove


1 kommentar: