söndag 28 november 2010

Im ba(c)k

Jag har ett helproblem. Alltså jag vill både vara vaken tidigt på helgmornarna och vara ute lääänge på nätterna. Det är en ekvation som inte går ihop, för det slutar med total sömnbrist som går ut över hela arbetsveckan i stort sett. Det är därför jag funderar på om jag skall ta måndagar ledigt sen om ett par år när jag bara skall jobba 4 dagar i veckan. Då hinner man komma ikapp lite. I alla fall, det är inte det som inlägget skall handla om. Men idag gick jag upp sådär tidigt fastän jag var ute länge inatt. Men jag gick upp för att jag verkligen kände för att baka. Så förbannat präktigt. Det resulterade i detta;

Im sorry att den ena bilden inte är vänd åt rätt håll men jag pallade inte. Jag bakade vörtbröd och pepparkakor. Eller ja, jag gjorde pepparkaksdegen, den skall ju tydligen ligga i kylskåpet i ett dygn. Sjukt. Jag tog lite deg och bakade ut två fina får till mina bröders barn, därav namnen på fåramagarna, Brödet är gjort med vörtkryddor, portvin, julöl och sirap. Och rågsikt. Sjukt gott. Kaffe, vörtbröd och ost. Happy holidays.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar