fredag 26 november 2010

Asiendoftande ensamfest

 
Igår blev det fest i det Feukska köket! Torsdagslyxade till det med en tur till matbutiken och en sån smaksensation det blev! Varför blir det alltid godare när man bara lagar till sig själv? Det kan vara för att jag är min snällaste kritiker, men jag tror det ligger nåt annat djupt psykologiskt, prestationshämmande bakom att ha middagsgäster. 

Jag utgick från ingefära eftersom jag var så akut sugen på just den smaken. Sjukt god liten knöl. Och nyttig! Från naturens egna apotek!
De hackade och skivade grönsakerna fick svettas i pannan med riven ingefära. Redan här började det lukta som ett bättre take away-ställe.
Det gröna fick lämna plats i pannan för kycklingen som fick gotta sig ihop med en vitlöksklyfta (som bara fick ligga med i pannan för att ge smak) och en stor klick sambal oelek.
Lite för sent satte jag på nudelvattnet. Efter att de kokat klart fick även de dansa runt i pannan.
Allt förenades i en harmoni god nog för gudar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar