onsdag 19 oktober 2011

Saken är biff. Och halloumi.

Idag kom jag hem från jobbet utan en djup ovilja att gå in i en mataffär och med en brinnande lust att LAGA mat. Min normala tanke är bara "FÖDA NU!", så jag kände att det var på sin plats att utnyttja den nya känlsan. Jag skulle gissa att det hela berodde på de fem små prinskorvar jag åt vid pass klockan fem, när jag satt med Noffi i redigeringen (han fick Sambal-röra). Hungern peakade alltså inte när jag nådde spärrarna på hemmaplan även om klockan tickade mot sju.
Jag meckade ihop små biffar, med parmesan i. De blev faktiskt saftiga trots att det bara var nötfärs. Annars brukar ju fläsken ge lite extra moist.
Så här i efterhand känner jag att jag skulle haft chili i.
Paprikan grillades rätt hårt och fick lite balsamvinäger. Det blir så jäklarns gott. 
Igår var jag och Lövet och firade Lövmammans födelsedag. Hon hade gjort fantastisk mat. En bouillabaise med små mycket och djup smak att man föråt sig och en efterrätt som av Lövet fick kommentaren "Det smakar köpt!" Det skulle tydligen vara en komplimang. Det var i alla fall en slags Tiramisu, fast mycket tjusigare och mycket godare. Jag tycker att tiramisu kan vara lite tråkigt ibland.
(det var inte den på bilden, men inte helt olik. Jag ville inte plocka fram mobilen och börja plåta mitt i födelsedagsmiddagen. Ångrar mig lite nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar