måndag 3 oktober 2011

Mums, dinner made by others

 
Hej middag, som jag fick komma hem till. Lammfärsbiff, pommes, tomater och rostad vitlök. Mjau, va fint. All courtesy of Lövet som varit på Cajsa Warg och handlat. Älskar den butiken. Det är som 7eleven (som jag älskar) fast med riktig mat. Men man behöver liksom inte dö stormarknadsdöden. 
 
Och som om det inte vore nog med bortskämning. Igår vaknade jag och sa: "Åh jag är sugen på majskolv med smör". Senare serverades jag just detta. Tillsammans med färsk chorizo (alltså, ni måste köpa den! I sånt där paket med svart logga. Sjukt bra och prisvärd körv) och kantareller.
 
Som kronan på verket: Glass med äppelklyftor stekta i kanel. Min mage jamade av lycka och glädje. (Här kan man också skymta pyjamasen. Det är verkligen säsong nu.)
Nu kanske ni tänker "Men lagar inte den där bortskämda skiten nån mat SJÄLV?!"Jo, för tänk för att jag gör det. I lördags hade jag så jäkla fint besök och skulle inviga "Om jag var din hemmafru" (borde det inte heta vore?). Jag valde ut ett borztj-recept, men vill liksom inte prata så mycket mer om det. Det blev ingen succé, om man säger så. Det knullade inte i munnen. Det blev en ganska tråkig tomatsoppa. Och fastän mina underbara matgäster åt väluppfostrat mycket så blev det liksom åtta portioner kvar.
Lotta, du ska få en ny chans. Det var nog inte bara du. Fast det var märkligt att det bara var två rödbetor i rödbetssoppan. Men jag ska vara ärlig. Jag följde inte receptet slaviskt. Jag missade ord som "riva" och "sjuda" helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar