måndag 3 oktober 2011

Middag med många såser

Hej alla bloglovers. Gud vad härligt att måndagen är över. Jag tror inte ett skvatt på alla dem som snackar om det här med att det är så härligt när måndagen drar igång veckan och att man får nystarta och allt det där. "Nu kickar vi igång den här veckan" är det sämsta uttrycket jag vet och jag tycker personligen att just det där syns i alldeles för många bloggar. Jag säger som det är, sjukt jobbigt med måndagar.

Det viktigaste på måndagar tycker i alla fall jag är att man fixar till en riktigt fantastisk och fin middag. Här sitter jag således nu med min tomma tallrik och minns den underbara rätten jag precis förtärt, så att säga. Vi kan kalla den "röra med många såser". Det låter lite som ett indiannamn märker jag nu.

Röra med många såser ser i alla fall ut såhär;

Mmmmm. Jag skulle som vanligt ta bilder under processen, men glömde som vanligt också av det. I alla fall. Jag gjorde en blandning på rostbiff, rödlök, kräm fräsh och tacosås. Och salt och peppar. Sen är det bara en massa sallad och grönsaker. Därtill serveras då såser, vilket namnet på rätten utlovat tidigare. Guacamole och Taco-sås, närmare bestämt.


 A. De här grejerna hade jag i, bland annat.


 Till sist vill jag bara hemskt gärna visa hur "hemma" jag är här i Stockholm redan. Här ovan är mina hundar, som nu bor i vardagsrummet.


Och rådjuren
Fina va? Kan du.. hinna undan.. minahundardetkommergärnahetaundanminahundardukommerintehinnaundan...mina hundarminahundarminahundar.

Nä, jag vet inte om den är så, den där låten, men ni vet vilken jag menar va?
Ha nu en fab kväll va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar