tisdag 22 februari 2011

Pedda te medda

Hej bloggen! 
Nu har det lagats mat igen efter kvällar av seveneleven-lådor med nåt oidentifierbart och grötmiddagar. I söndags kom det underbara förslaget att göra pizza. Yummy.
Väl i affären insåg vi att alla skulle göra egen pizza och att den förbenade tv-reklamen påverkat oss i den riktningen. Vi (eller egentligen jag. Min kille skämdes i kassan) svalde stoltheten, packade ner en sån dära färdigdegrulle med tomatsås i kundkorgen och styrde stegen mot charken.
Som ni ser nedan, så delade vi syterligt på pizzaplats och fick välja topping på varsin del. På min übergoda bit strösslade jag med kryddig salami, kronärtskockshjärtan och chili i olja från delikatessboxen, svartpeppar och massa ost.



Här ligger underverket i ugnen. Om jag och pizzan skulle gifta oss,(vilket inte hade varit helt främmande så god som den var) så hade vi kunnat använda den här bilden till inbjudan.
Jag tycker tiden på paketet var helt klart underdriven. Degen var inte klar efter den ringa tid.

Lite diskbänksrealism i väntan på.
 Belöningen. Grrrrr

1 kommentar: