onsdag 23 februari 2011

Bamba

Nånstans har jag hört att man bara säger bamba här i Göteborgstrakten. Är det sant? Jag tycker att det låter konstigt. Vad skulle man säga istället? Matsal? Konstigt. Det heter ju bamba. Nu undrar ni kanske varför jag i allsin dar håller på och jiddrar om detta här. Jo, för att idag har jag ätit bambamat till lunch! Jag var nämligen på en skola på möte och där fick vi mat från bamba. Jag förstår att jag kanske drar fram en massa gamla hemska bambaminnen för många nu. Kålpudding och fiskbullar är två personliga skräckminnen som jag envist försökte täcka över med skrynklade servetter för att slipps äta upp.

Men idag kom jag på mig själv med att tänka " vad är det barnen klagar på? Det här är ju jättegott."

Jag har väl blivit gammal. Eller så är det faktiskt gott. Imorgon får ni se två bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar