torsdag 17 februari 2011

Att sakna mat

Jaja, jag har varit både dålig på att blogga och att äta det senaste faktiskt. Då är det tur att ha en bloggbästakompis som kan uppdatera och vara fin och fiffig. Det är tur att jag inte har bloggat, för det hade blivit de mest oinspirerade blogginläggen någonsin. Jag har jobbat en massa istället. Och saknat mat. Saknat, saknat, saknat mat. Det var till och med ett tag där då jag till och med kunde tänka mig Lady Gagas köttklänning till middag. Då har det gått bra långt.




I lördags gjorde jag i alla fall lite fin mat. Jag har bilder i telefonen men inget att koppla in telefonen till datornmed just nu, så jag har såklart målat middagen istället.

Här kommer lax med grönsaker och blomkålspure med tryffelolja.






Jag har ritat lite grejer som vi använde och var tvungen att förstora ´bilden en massa så därför är det så stor mellanrum mellan text och bild, förlåt för det folk. Men i alla fall, det finns någonting som är sjukt enkelt och gott att göra. Blomkålspure! Har ni gjort det någon gång? Det är alltså blomkål som man kokar, sen tar man lite smör eller creme fräsch, salt, lite citron och tryffelolja om man vill, och bara mixar ihop. Sjukt gott. Jag har sagt det förut, men investera i en tryffelolja. Det är så himla bra. Om man gillar tryffel alltså.

Det här med lax är ju sjukt bra va, därför att det egentligen bara är att ta fram den och köra in den i ugnen. Om jag har vin hemma, vitt vin, så brukar jag ta på lite sånt. Salt och peppar också. Och sen bak i ugn. Jag hackade paprika, morot, zuccini, svamp och rödlök, kanske något mer som jag inte kommer på nu, och bakade grönsakerna i ugnen samtidigt som laxen.

Smaklig spis och snart är det vår, håll ut bara. Då kommer alla snygga killar fram också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar