onsdag 23 februari 2011

Husmor Scmusmor

Sporrad av bloggstatistiken och den fantastiska spridningen bloggen fått, hej Finland och Förenade Arabemiraten, så kommer ett inlägg till.
Om du kommer hem med de här råvarorna är det lätt att komma in i tankar som: "men är jag helt efterbliven?! Varför kan jag inte göra eget mos och trilla egna köttbullar. Jag har ju varken barn, hund eller volontärarbete som tar upp min tid".
De tankarna måste kvävas i sin linda. Det här är en jättebra handling. Inte nog med att pulvermos faktiskt blir rätt gott, (kycklingköttbullarna var däremot sådär) rätten är också samhällsekonomiskt totalt motiverad. (eller bevingad som kris skulle ha sagt)
 
Jag orkar inte räkna ut vad potatis + mjölk + smör + köttfärs + ägg + ströbröd skulle kosta men jag kan säga att det skulle bli mer än det här. Allt som allt tog rätten också fem minuter, varav effektiv lagningstid kanske var två och då tid är pengar = sjukt billigt. Det innebar mycket mer tid framför kompisen tv:n = lyckligare Emma = inga sjukvårdskostnader i form av terapi = samhällsvinst!
 Jag förgyllde dessutom moset med riven parmesan och basilika. Plötsligt var smaklökarna på kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar