måndag 21 februari 2011

påt- tatissallad

Såhär i början av veckan kan jag ibland känna att det är viktigt att kolhydrata upp. Det gäller ju att börja ladda för helgen som snart stundar, om inte annat. Imorgon skall jag därför äta potatissallad, eller påt-tatissallad. På det igen, alltså. Bra så i början av veckan. Jag gillar egentligen inte kokt potatis. Jag gillar potatis på alla andra sätt utom just kokt. Men när det är såhär i form av sallad, så går det bra.

Nu är det ju bara det här med potatis, att det kan ta lite tid att koka och så. Och det här ska ju gå snabbt. Men man kanske kan ta en kompis till hjälp. Eller så kan man koka potatisen och hänga lite med en av sina bästa vänner, eller min i alla fall; tv:n. Om man skär potatisen i mindre bitar innan man kokar dem så går det lite snabbare. Alltså efter potatisen så går det hela väldigt snabbt i alla fall.

Förutom potatis så har vi dijon, kapris och lök. Helst rödlök. Jag hade bara gul lök och att gå till affärn är inte ett alternativ. Vi jobbar ju inte med motgångar här i bloggen, ta det som finns hemma och det blir jättebra så.



 Sen är det då sambal oelek. Sjukt bra. Men, som Martha säger, "you don´t want to, um, put too much of the. um, sambal oelek in to the salad." Det kan bli väldigt starkt. Man behöver nästan bara som en knivsudd. Det går bra med yoghurt eller vad annars man nu föredrar, typ creme fraiche eller sånt. Japp, sen är det bara att blanda. Just det, jag tog lite paprika och persilja, sån där fryst som jag hade i frysen. Det blev såhär;

Ja, förlåt, det är äpple i också. Det blev väldigt bra. Sen kan man välja vad man vill till i köttväg. Jag kommer nog ta nåt kallskuret. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar