tisdag 26 juli 2011

Matrelaterade bilder från sommaren

Min fantastiska farmor med en mindre fantastisk skinkterrin. Farmorhjärtat, håll dig till din underbara brunsås!
Här åt vi en av de godaste fiskar ever. En perfekt lagad kummel. Ackompanjerad av medelålders jazzgossar.
På min födelsedag fick jag den här fantastiska Scandinaviumhatten! Ljuvliga dag. Det matrelaterade är attbilden togs på Puta madre, en ny mexrestaurang i Göteborg. Väl saftiga priser för medelmåttig mat, låter recensionen. (men kokos-margaritan var cocolicious!)
Sen blev det ännu mer kalajs. Pappa hade gjort en mycket fin tårta med maräng, nötter och bär.
Några, med mer tålamod än mig, gick och plockade kantareller. (tidiga rackare!) och bjöd på kantarellsnittar till förrätt. Jo, jag tackar!

Sen trollades det fram grillmat, som jag åt lchf-style (efter en rejäl bit tårta, bahahahaha)
 Jag och Kris hade alkoholfri-dag/mysdag. Vi gjorde urgod mat och låg och mjauade i soffan.
På Gotland fick vi träffa koola Lillemor! Hon bakade oavbrutet i tre dagar. Här gör hon eget ströbröd till en gotländsk äppelkaka. Det blir krispigare så.
 Vi åt också galette! Jag fick en urbra med massa ost och en biff till!
I värdfamiljens växthus skördades tomater som mättar hela socknar.
Efter en übertuff segling blev det grillning på kajen. Tobbe organiserade grillkolen ordentligt. Vi grillade världens godaste lax. Tyvärr var jag så hungrig att jag inte kunde fota. Men det var laxsida inmyst med pepparrot, basilika, chili och grejer. Kapten Kallus marinerade och grillade som en gud.
En ny vän! Gotlands bittar smakar som om gammeldansk och julmust gått och fått barn. Mmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar