måndag 4 juli 2011

Bror med jordgubbsgratäng

Häromdagen var jag hemma hos min storebror. Det var mycket fint! Dagen tillbringades med hans två små illbattingar. En sak som förundrade mig med det lånade föräldraskapet var hur väldigt lång dagen blev! När vi hade lekt på lekplatsen, ätit glass, lekt med vatten på balkongen och sett på film hade tre ynka timmar gått! Jag hade gissat på åtta. Men hursomhelst märkte jag att få saker slår att ha en sovande tvååring i famnen. Mums! Sen kom de vuxna hem och vi åt middag. Finfin grillbit med en mycket exakt tillagad dressing till potatisen. Jo jag tackar! Och till efterrätt denna magnifika gratäng som min bror stolt visar upp! En vit choklad-panna cotta med lime, jordgubbar och mynta! Är det inte härligt att den är i form av en gratäng?! Jag älskade det!

2 kommentarer: