onsdag 6 juli 2011

Blåbär och en tyska.

I ett år nu har jag haft glädjen att få arbeta tillsammans med en urduktig tös från Tyskland som heter Jacqueline. Hon har varit på kommunen som volontär och nu är det tydligen dags för henne att åka hem. Ytterst dåligt, tycker jag. Den senaste veckan har jag därför försökt att locka henne att stanna kvar här. Jag har listat upp allt som är dåligt med Tyskland, såsom EHEC(vem vill ha det?), nära till Grekland(som håller på att gå i konkurs), Euron(går väldigt dåligt nu) och hockeyfrillor. Samtidigt har jag lobbat för saker jag vet att hon gillar med Sverige; lång semester, säkra familjebilar, jättelite folk per kvadratkilometer och snygga killar. Hon gillar alla de grejerna, men trots detta verkar det som om hon kommer att åka på fredag (sadface).

I ett sista försöka att få´na att stanna kvar så tog jag med henne ut på blåbärsplock med efterföljande blåbärspajsbak. Det gick hur bra som helst. Kolla;

Såhär fint var det;


Det här var bara i början.Vi plockade massa mer sen;


Lite mer natur;


Här är pajjen. LCHF- style. För den som är intresserad så är det cocos, smält smör, två ägg, kardemumma och kanel i. Och blåbär då.


Såhär bra blev det;


Jag känner i alla fall att jag har gjort det jag kan och hoppas att hon i alla fall kommer och hälsar på nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar