lördag 2 juli 2011

mat som folk åt förr och lite sånt.

Igår pratade jag med min pappa. Han som har börjat köpa en massa instrument, ni vet. Han har nu tre låtar som han kan. Han har också en vän som spelar uckulele. Nu har de fått för sig att de skall åka till Skagen i sommar och spela på gatan. De har till och med planerat att lägga ut en hatt på gatan. Vad gör man som barn i en sådan här situatíon? Jag får gå in på flashback och se om jag hittar nåt bra tips i trådarna. Pappa berättade också om sitt nya instrument som han vill köpa. Det är en saxofon. Han aspirerar tydligen på den plats som nu blivit ledig i E Street Band sedan Clarence gått vidare till grönare ängar och skönare hav (may all gods out there take care of his soul). Jag ville inte säga att han är ljusår bort från den platsen. Vill ju inte att han skall bli deppig.

I alla fall! Det var inte det där jag skulle skriva om. Jag tänkte tipsa om Lisas 70-talssallad med ägg och bacon. Underbar sallad. Det kanske kan bli ett litet tema, det här med gammal mat. Såhär såg det ut när Lisa kom hit till mig och lagade mat.

Jag kunde inte tro min lycka när jag i väntan på Lisa knappar på teven och ser att Top Gun is on;



Sen dyker den här skönheten upp;



Hon hade med sig bacon och ägg samt diverse grönsaker. Man kan välja precis vilka grönsaker som helst som man gillar till salladen.
 

Sen hackade vi baconnet och knaperstekte det.


Äggen kokade vi bara. Och här har ni salladen ovan. Lisa gjorde en dressing på olja, vinäger och dijon. Allt var helt fantastiskt och allt gick väldigt snabbt att fixa ihop. Bra tips va?



Alltså kolla in så fin hon är va! Ha nu en god damn good helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar