söndag 31 januari 2010

Tacotime!

Oj, tänker du nu! Har Emma redan börjat ljuga i bloggen? Taco gör man väl inte på 15 minuter med allt hackande, stekande och öppnande av burkar fulla av såser och salsor. Nej. Det här inlägget handlar om hur viktigt det är att våga ta ett steg tillbaka i köket och ta emot en färdig måltid. Så här kan det se ut:

Tv:n får sitt och köket sitt. För att inte alldeles förslappas kan man under tiden bidra med dukningen:

Observera gärna de framsynta hushållspappersbitarna som ligger redo för kladdiga fingrar och mungipor.


Sen finns det tid för att måla naglarna. Jag köpte, förutom Las Vegas, den här trevliga våriga korallfärgen: Paris. Nu möter vi våren.


Precis när lacket torkat var allting klart och mindre än fem minuter senare låg allt i magen. Taco dinner, alltså. Helt klart värt att låta lagas åt en.
I taco-sammanhang är billighetsmärket Eldorado otippat bra. Bäst är femkronors-chipsen med ostsmak. Mycket mer transfettigt göttiga än santa marias ospröda majschips.


(eftersom min kamera strejkar tvingas jag ta alla bilder med photo booth, vilket gör texten spegelvänd och tvingar maten att praktiskt taget ligga på tangentbordet. Inte optimalt.)

Förresten! Jag kom på att jag lät dig sväva i okunskap när det gällde biogodiset! Jag kan meddela att det varken blev chips eller gott & blandat utan TE! Så perfekt att sitta och sippa på och låtsas att man är hemma i soffan. Jag tog till och med av mig skorna. Älskar den lilla bion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar