söndag 31 januari 2010

Som på hotell

Frukost är min bästa rätt. Jag skulle kunna äta frukost morgon middag kväll. Gärna frukost till middag, men inte middag till frukost är min devis. En sak som är så bra med frukost är att det kräver väldigt lite lagande. Femton minutersgränsen är ingen match alls, även om man stilar till det lite.
Idag slog jag på stort och gjorde hotellfrukost, alltså mycket av allt. Idag hade jag en fruktansvärd tur. I kylen stod nämligen pannkakssmet från igår och i J:s jacka låg en minilimpa från lyxrestaurangen han smörjde sitt krås på igår. Lite speciella förutsättningar alltså. Utmaningen låg istället i att få allt klart samtidigt. Medan plättarna fick lätt färg mixades smoochien och när plättarna vändes fick minimackorna blixtsnabbt sina pålägg. Jag råkade skära mig i fingret, men det var det värt. Till detta serverades kaffe, som inte kom med på bilden.
Nu tvingas jag titta på tennis och även om jag gillar Federer tycker jag att matcherna är alldeles för långa. Det hade varit bätte med nåt slags rundpingis-upplägg, så att allt avgörs på en halvtimme typ. Herren på täppan liksom. När de filmade Federers pappa sa jag blixtsnabbt: "Är det Fatherer?" och tyckte att det var så lyckat att jag försökte med en mängd skämt på samma tema. Ibland får man till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar