onsdag 12 januari 2011

teoriprovs-mat, eller ja, typ alla typer av provs-mat

Hej alla kära bloggläsare. Äntligen är julhelgen med alla ledigheter och feztligheter över. Så skojjas det säkert på en hel del arbetsplatser nu. Vi fikar finn crisps och äter keso till lunch ty nu har det nya livet börjat. Jag skall inte prata om nåt nytt liv idag, för idag skall jag skriva teoriprov för körkort och har således laddat upp med lite lunch precis. Kyckling och morötter och lite sånt. Här kommer en bild;


Nu undrar ni; Var är kolhydraterna? Bra fråga, klok fråga. Min erfarenhet, från tidigare prestationsaktiga aktiviteter som jag har ägnat mig åt( maraton, gbg-varv, vill inte skryta va, men..), är att det är satans jobbigt att ladda med kolhydrater. Man blir tung va. Ofokuserad. Jag har därför valt rivna morötter istället.

Stekt kyckling, svinmycket vitlök, lite vanlig lök, stjälkselleri, soltorkade tomater, matlagningsgrädde och, det bästa, taco-kryddan. Stek allt. Kycklingen först lite för sig. Sen lök, sen resten. Riv morötter. Klart. På 15 minuter.

1 kommentar: